Familie og hverdag, Grønn livsstil, Kosthold, Livsstilsendring, Sukkerfritt kosthold, Sunnhet

Supersunn påskefeiring

Håper du koser deg i påskesola!

Her får du et knippe tips til en sunn påskefeiring:

  • Kvikk Lunch og påskeegg fylt med smågodt hører påsken til, men smaker ikke egentlig mørk sjokolade av skikkelig bra kvalitet enda bedre? Dropper du godteriet som er fullt av e-stoffer, sukker og melk, kan du unne deg ekstra mye deilig mørk sjokolade i påsken.
  • Du kan også fylle påskeegget med nøtter, tørkede bær og frukt, glutenfri lakris og økologiske lollipops.
  • Spis masse appelsiner! De er rike på vitaminer, mineraler, antioksidanter og fiber. Spiser du appelsiner får du i deg over 60 flavonoider og 170 fytokjemikalier som har betennelseshemmende, kreftbekjempende og antioksidative egenskaper.
  • Lag din egen superkakao: Rått og økologisk kakaopulver, yaconsirup, litt macapulver, en klype himalayasalt, cayennepepper, ingefærpulver og kanel og litt ekte vanilje. Vispes sammen med varm plantemelk (soya-, havre-, ris- eller nøttemelk).
  • Påske handler ikke bare om mat og drikke; husk solkremen når du setter deg i solveggen. Gå for en med naturlig solfilter av sink, og pass på at den er uten nanopartikler. Min absolutte favoritt er fra Devita.
  • Dropp konvensjonell kuldekrem når du er på fjellet, og unngå kremer med vann i (i allefall rett før du går ut). Det beste er selvsagt en ren og naturlig olje som beskytter huden mot vær og vind.
  • Pass på å drikke nok vann! Sol og varme, svette skiturer, litt mer alkohol enn vanlig og tørr inneluft gjør deg dehydrert om du ikke fyller på med ekstra vann.

Og sist men ikke minst: KOS DEG!!! Lukk øynene og kjenn sola varme, nå er det snart VÅR! : )

FORRIGE INNLEGG NESTE INNLEGG

LES OGSÅ:

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

DIN KOMMENTAR